Misaona karta/mentalna mapa
Autor: Slavica Kovač, 29. 1. 2011.
Što je misaona karta?
Misaona karta
jednostavan način učenja i ponavljanja
Što radi mozak kad mu je dosadno?
Isključi se, zatvori se, odluta, prepusti se sanjarenju i zaspi. I nije važno govorite li hrvatskim jezikom te zapisujete bilješke slijeva na desno, pišete li hebrejski ili arapski, pa zapisujete sve zdesna na lijevo, ili kao u kineskom bilježite sve okomito – to je ljudskom mozgu sve isto; to ga uspavljuje.
Kod tradicionalnog sustava bilježenja vrlo se često događa da, što više zapisujemo, sve se čini još složenijim i zamršenijim.
Crte su za naš tradicionalni način zapisivanja poput rešetaka zatvorskih soba u kojima su one beskonačno kreativne sposobnosti razmišljanja, koje posjeduje naš mozak, doživotno zatočene – osim ako ih sami ne oslobodimo pomoću misaone karte.
Što je misaona karta?
- jednostavan način za unošenje i iznošenje informacija iz mozga
- način zapisivanja bilježaka koji nije dosadan
- najbolji način smišljanja novih ideja i planiranja projekata
Od čega se sastoji?
- riječi
- boje
- crte
- slike
Misaona karta pridonosi
- pamćenju podataka
- boljem zapisivanju gradiva
- smišljanju ideja
- uštedi vremena
- koncentraciji
- najboljem korištenju raspoloživog vremena
- postizanju izvrsnog uspjeha na ispitima
Korištenje mozga:
LIJEVA STRANA MOZGA DESNA STRANA MOZGA
riječi ritam
logika svijest
brojevi mašta
slijed dimenzije
popisi boje
analiza sanjarenje
linearnost
Lijevu stranu mozga koristimo kada:
- koristimo papir na crte
- zapisujemo gradivo u obliku popisa
- kad su u bilješkama najvažnije riječi
- koristimo brojeve u poretku riječi
- primjenjujemo logiku u onom što činimo
- kad su klupe složene u redove
- kad se očajnički pokušavamo sjetiti riječi i brojeva
Mozak misli i pamti u bojama i slikama.
Dokaz?
Kad kažemo da starac sjedi na klupi i hrani ptičice, u mislima se pojavi slika, a ne riječi ispisane na bijelom papiru.
Kako izraditi misaonu kartu?
1. Koristi prazan papir bez crta i nekoliko flomastera u boji. Papir svakako postavi postrance, tako da bude širi nego što je duži.
2. Na sredini stranice nacrtaj sliku. Slika vrijedi tisuću riječi i pomaže pri služenju maštom. Označava glavnu temu i poticajnija je za mozak, npr.:
3. Nacrtaj nekoliko debelih zavojitih crta koje se pružaju od slike u sredini stranice po jednu za svaku od glavnih ideja o toj temi. Središnje grane predstavljaju glavne podteme.
4. Imenuj svaku od tih ideja (možeš i nacrtati sliku), tako koristiš obje strane mozga. U misaonoj su karti sve riječi podcrtane.
5. Iz svake od tih ideja povuci druge povezane crte tako da se šire poput grana stabla. Svakoj od ideja dodaj misli. Dodatne grane predstavljaju pojedinosti.
Literatura:
- Tony Buzan, Kako izrađivati mentalne mape, Veble commerce, 2004.
- Tony Buzan, Mentalne mape za klince: kako do uspjeha u školi,Veble commerce, 2005.
- Kovač, S. – M. Jukić, Hrvatska krijesnica, udžbenici za hrvatski jezik 5. – 8. razreda
- ostvarivanja prava na učenički prijevoz
- ostvarivanja prava na dječji doplatak
- smještaja u učeničkom domu
- stipendiranja
- ostvarivanja prava na socijalnu pomoć
- i drugo.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Vremenik pisanih provjera
Uvođenjem e-dnevnika Vremenik pisanih provjera se više ne objavljuje izravno na web-stranicama škole već je dostupan svim učenicima i roditeljima putem aplikacije:
e-dnevnik za roditelje i učenike
Ukupno: 1325874
Danas: 18
Korisni linkovi |
> CARNet - škole |
> UNICEF |
zabavne stranice |
Časopisi |
> Drvo znanja |
> Enter |
> Školske novine |
E-škola |