Moja škola - Ekoškola
Autor: Jadranka Mašina, 5. 10. 2011.
Tko spozna što za život znači svaka kap i svaki kilovat, taj u životu neće biti žedan i neće srljati kroz mrak.
Čuvajmo vodu, svjetlost, zrak da i oni koji dolaze poslije nas imaju život a ne mrak.
Moja škola, ekoškola
Sve je počelo 1998. kada smo se na preporuku pokreta Prijatelji prirode Lijepa Naša uključili u ovaj projekt.
Kaže se da je dobročinstvo jedino blago koje se dijeljenjem uvećava. Kada se djeci dijeli, tada se višestruko uvećava, pogotovo kad ih dobročinstvu učimo vlastitim primjerom.
Sve što smo postigli u ovom projektu ne bi bilo ostvarivo bez moralne i materijalne podrške naših sponzora-kumova: Nasada t.d., Čistoće d.o.o., Elektre Zadar, Tvornice kruha, Borika d.o.o., Letećeg Holandeza i Tankerkomerca.
Priznanje Međunarodne ekoškole
Preporuka Prijatelja prirode Lijepa Naša i MZOŠ-a za uključivanje škola u europski projekt EKOškole kao način življenja, bila je samo još jedan snažniji poticaj da ustrajemo u svojoj namjeri da u školu i njezino okruženje ugradimo ekoživljenje kao način življenja. I prije toga poziva i preporuke, naša je škola činila brojne napore na tom području. Stoga ne čudi da su učitelji jednoglasno i oduševljeno prihvatili međunarodni projekt EKOškole na sjednici Učiteljskog vijeća 4. ožujka 1998. Prijavu za sudjelovanje poslali smo 25. veljače 1998. na osnovu odluke Školskog odbora.
Uvjeti za provedbu programa zasnovanog na 7 elemenata
Odlukom Hrvatskoga povjerenstva Europske zaklade za odgoj i obrazovanje za okoliš 16. ožujka 1998. dobili smo potvrdu o uključenju u projekt. Potom smo pristupili izradi i provedbi programa zasnovanoga na 7 elemenata – 7 koraka.
1. korak – Osnivanje Odbora EKOškole
Na sjednici Učiteljskog vijeća održanoj 30. rujna 1998. u Odbor EKOškole imenovani su sljedeći učitelji:
- Anka Ropuš, učiteljica prirode i zemljopisa
- Matija Benić, učitelj biologije i kemije
- Sunčica Mikulić, učiteljica likovne kulture
- Boris Žuža, učitelj likovne kulture
- Marija Prelas, učiteljica razredne nastave
- Katica Kalmeta, učiteljica razredne nastave
Obilazak škole
Po svojoj dužnosti i angažiranosti na području ekologije u Odbor su uključeni:
- Jurka Šaban, ravnateljica škole
- Radimir Zrilić, školski pedagog
- Stjepan Lozić, učitelj informatike
- Alis Peričić-Fiala, učiteljica engleskoga jezika
- Vesna Mijić, predstavnica Zajednice doma i škole
Ocjenjuje se svaka pojedinost
2. korak – Ocjenjivanje okoliša
Ocjena stanja okoliša izvršena je 15. travnja 1999. istaknuto je da veliki broj učenika (1700) i zaposlenika (104) kao i sam okoliš (listopadno drveće i cvijeće) proizvode veliku količinu otpada pa se ekoodbor odlučio za program zbrinjavanja otpada i uređenje školskoga okoliša te isključivo korištenje ekoloških sredstava za čišćenje.
Svi su uvjeti ekoškole zadovoljeni
3. korak – Plan djelovanja
Osigurali smo dovoljan broj koševa za smeće u školi i u okolišu. Postaviti kontejner na dvorište za razdvojeni otpad. Za odlaganje papira učenici su izrađivali svoje papirke. U kutu cvjetnjaka napravili smo komposište. Uredili smo cvjetnjake i zelene površine. Obojili smo dvorišni zid i ogradu, a pojedine unutarnje i vanjske dijelove oslikali. Donijeli smo pravila ekoživljenja, izradili ekobedževe za ekopatrolu koju smo ustrojili na razini svih razreda. Proveli smo i akciju solidarnosti Moja kuna za EKOškolu.
4. korak – Praćenje stanja i ocjenjivanje
Pratili smo provedbu ekoprojekta i dinamiku njegova ostvarivanja kao i dinamiku ostvarivanja ciljeva neposrednim uvidom u stanje školskog okoliša. Analizirali smo primjedbe i prijedloge te donosili ocjene o postignutome, što nas je svakako ohrabrilo da ustrajemo.
Ekopano
Redovito smo uređivali pano Eko – info i o svemu obavještavali učenike, zaposlenike, roditelje i širu javnost.
5. korak – Rad prema nastavnom programu
Svi učitelji u svojem odgojno-obrazovnom radu u svim oblicima rada s učenicima realizirali su ekosadržaje, ekoporuke ili ekoaktivnosti.
Ekosadržaji i u nastavnom procesu
6. korak – Obavješćivanje javnosti i uključivanje medija
Na razne smo načine javnost obavješćivali od samoga početke ekoprojekta. Upoznali smo ih s našim programom, ciljevima i zadatcima kao i s načinom realizacije.u te smo svrhe koristili HRT, Radio Zadar, HTV, naše mjesne novine Narodni list, Zadarski list, Regional, te Slobodnu Dalmaciju, Jutarnji i Večernji list. A o projektu smo pisali i u 1. broju školskog lista Koraci čiji prvi broj izlazi upravo te godine.
Obavješćivanje javnosti putem tiskanih...
Obilježavali smo svaki ekonadnevak:
- Dan voda 22. – ožujka
- Dan planeta Zemlje – 22. travnja
- Dan nepušača – 31. svibnja
- Dan zaštite čovjekova okoliša – 5. lipnja
- Dan zaštite planinske prirode – 5. lipnja
- Dan čistih planina – 25. rujna
- Dan nepušenja – 17. studenoga
- Dan prava čovjeka – 10. prosinca
6. korak – Ekokodeks
Tko zna živjeti s prirodom i tko ju poštuje, sigurno će uživati njezine blagodati i isto će osigurati pokoljenjima koja dolaze. Zato, poštujmo prirodu, živimo s prirodom, okružimo školu drvećem i cvijećem, učinimo školu što plemenitijom i život u njoj što ugodnijim.
... i audiovizualnih medija
Ekoporuke:
BILO KUDA – EKO SVUDA, BILO KAMO – EKO SAMO, BILO GDJE – EKO GLE!
Očuvanje okoliša naše je pravo. Zaštita okoliša naša je obveza. Uništavanje okoliša zločin je i kažnjivo djelo.
Mirisanje cvijeća znatno je slađe u zraku nego u ruci. (Bacon)
Zdrava osoba živi u skladu sa svojim okolišem. (Gay Luce)
Na kraju se najčešće pokaže da smo sretne okolnosti u svojem životu zapravo stvorili sami. (Oliver Goldsmil)
Zelena je zastava spremna
Status Međunarodne ekoškole prvi smo put stekli 2000. godine. Od tada smo četiri puta obnovili status, a 2010. stekli status Srebrene ekoškole.
Tijekom niza godina u našoj se školi provode različite ekoaktivnosti u sklopu redovne nastave i slobodnih aktivnosti. Racionalna potrošnja energije i vode, održavanje školskog vrta, pravilno odlaganje i zbrinjavanje otpada, humanitarne akcije (posjete starim i nemoćnim osobama, djeci i odlazak u azil za napuštene životinje).
Učenici dižu zelenu zastavu, simbol ekoškole
Pored ovih permanentnih aktivnosti, plodnu suradnju ostvarujemo i s udrugama Eko-Zadar (akcije oslikavanje platnenih vrećica, akcija Bez buke i smrada biciklom do grada, posjeta različitim ekosajmovima). Ove smo godine posebnu pozornost posvetili kreativnim radionicama u kojima sudjeluju učenici i učitelji po želji.
Pred našom školom ponosno se vijore zastave
Berba lavande, šivanje i punjenje vrećica lavandom, berba maslina, oslikavanje boca za ulje, izrada božićnog nakita od ekomaterijala, recikliranje papira i izrada poznatih građevina od njega, oblaganje različitih predmeta salvetnom tehnikom, izrada prigodnih ukrasa za Valentinovo, Uskrs…
Dizanje zastave proslavili smo uz slasnu tortu
- ostvarivanja prava na učenički prijevoz
- ostvarivanja prava na dječji doplatak
- smještaja u učeničkom domu
- stipendiranja
- ostvarivanja prava na socijalnu pomoć
- i drugo.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Vremenik pisanih provjera
Uvođenjem e-dnevnika Vremenik pisanih provjera se više ne objavljuje izravno na web-stranicama škole već je dostupan svim učenicima i roditeljima putem aplikacije:
e-dnevnik za roditelje i učenike
Ukupno: 1325727
Danas: 90
Korisni linkovi |
> CARNet - škole |
> UNICEF |
zabavne stranice |
Časopisi |
> Drvo znanja |
> Enter |
> Školske novine |
E-škola |